其實Photograph已經是舊歌了,但最近因為《我就要你好好的》我才第一次聽~

一開始就覺得這首歌很好聽,也已經有想過要發文,但後來寫不了什麼東西就放棄了XD

昨天看了心如跟華哥婚禮的新聞,突然背景音樂放了這首歌,

我才發現原來這首歌可以給人這麼幸福的感覺!!

很喜歡艾德在這首歌中對愛的註解,愛有時會帶來傷害,卻也會給你治癒的力量。

真的覺得這首歌很溫馨:)MV也很動人~

--------------------------------

Photograph -by Ed Sheeran

 

Loving can hurt
愛會傷人
Loving can hurt sometimes
有時 愛會帶來傷害
But it's the only thing that I know
但這是我唯一知道的事情

 

And when it gets hard
當遇到困難的時候
You know it can get hard sometimes
你也知道 人生偶爾難免遇到挫折
It is the only thing that makes us feel alive
這是唯一可以讓我們感覺正在活著的事情

 

We keep this love in a photograph
我們把愛放在相片中收藏
We made these memories for ourselves
我們創造這些屬於我們的回憶
Where our eyes are never closing
在相簿中 我們的雙眼永遠不會閉上
Hearts are never broken
心永遠不會碎裂
And times are forever frozen still
而時間可以永遠凍結

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
你可以把我放進你那件破損的牛仔褲的口袋裡
Holding me closer
緊緊地抓住我
Til our eyes meet
直到我們眼神交會的那天
You won't ever be alone
你不會孤單一人
Wait for me to come home
等我回家

 

Loving can heal
愛可以治癒
Loving can mend your soul
愛可以使你的靈魂完整
And is the only thing that I know
這是我唯一知道的事情


I swear it will get easier
我保證 事情會變得簡單一些
Remember that with every piece of you
我會記得所有與你有關的記憶
And it's the only thing we take with us when we die
這也是我們死去時唯一會帶走的東西

 

We keep this love in a photograph
我們把愛放在相片中收藏
We made these memories for ourselves
我們創造這些屬於我們的回憶
Where our eyes are never closing
在相簿中 我們的雙眼永遠不會閉上
Hearts are never broken
心永遠不會碎裂
And times are forever frozen still
而時間可以永遠凍結

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
你可以把我放進你那件破損的牛仔褲的口袋裡
Holding me closer
緊緊地抓住我
Til our eyes meet
直到我們眼神交會的那天
You won't ever be alone
你不會孤單一人

 

And if you hurt me
如果哪天你的話傷到了我
Well that's ok baby only words bleed
沒有關係 寶貝 只有話語會傷人
Inside these pages you just hold me
回憶裡只有你緊抱著我
And I won't ever let you go
而我也永遠不會放手
Wait for me to come home
再等一等 我已離家不遠了

 

Oh you can fit me inside the necklace you got when you were 16
你可以把我的照片 放進那條你十六歲時得到的項鍊墜子裡
Next to your heartbeat where I should be
那麼你的心每跳一下 便能感受到我在你的心底
Keep it deep within your soul
讓我成為你靈魂的一部分
And if you hurt me
如果哪天你的話語傷到了我
Well that's ok baby only words bleed
沒有關係的 我不會放在心上
Inside these pages you just hold me
回憶裡只有你緊抱著我
And I won't ever let you go
而我也永遠不會放手

 

When I'm away
當我倆不在彼此身邊
I will remember how you kissed me under the lamppost back on 6th street
我總想著那時街燈下吻 多麼甜蜜
Hearing you whisper through the phone
聽著電話裡你的關心 我腳步加緊
Wait for me to come home
再等一等 我已離家不遠了

--------------------------------

2016.08.01

arrow
arrow

    Vivian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()