好久沒有貼英文歌了...相較於其他語言的歌...

英文歌的數量還停留在個位數呢~(羞

這次來推薦的是Miley Cyrus的鐵球~

呃...如果可以的話..大家就別看這個MV了吧...

其實滿限制級的...

因為Miley Cyrus是非常有名的童星演員~(像Selina Gomez那樣

都是從Disney的影集出道的~

只是不知道為甚麼最近她的形象大改變,變得非常性感跟情色...

所以大家還是來聽glee的版本好了~

是由Marley(Melissa Benoist)演唱的~

我個人很喜歡她,因為她好漂亮又很會唱:)

這個版本的Wrecking ball也蠻受歡迎的~

歌詞就是在說一個女生被男朋友甩了,

覺得很難過,男朋友就像往她身上丟鐵球一樣痛苦....

很喜歡這首歌副歌的那種爆發力跟撕裂般的感情~

-------------------------------------------------------------------

Wrecking Ball -by Miley Cyrus

歌詞:

We clawed, we chained, our hearts in vain

那些掙扎 把彼此的心囚禁 到頭來還是白費力氣

We jumped, never asking why

我們改變著 卻從不問原因

We kissed, I fell under your spell

我們的親吻 我被你的魅力吸引

A love no one could deny

一段 沒有人敢否認的愛情

 

Don’t you ever say I just walked away

你難道沒說過 叫我離去

I will always want you

但我總會在你身邊

I can’t live a lie, running for my life

我不能活在謊言中 為了生活到處奔波

I will always want you /但我會在你身旁

 

I came in like a wrecking ball

我有如鐵球般沖來

I never hit so hard in love

我曾未為了愛情 那麼心痛

All I wanted was to break your walls

我想做的 只是想打破你的心房

All you ever did was break me

但你 從來只有傷害我

Yeah, you wreck me

是呀 你使我心痛

 

I put you high up in the sky

我把你捧得高高在天

And now, you’re not coming down

而你 卻不再歸來

It slowly turned, you let me burn

時間冉冉進行 你卻任由我在那焚燒

And now, we’re ashes on the ground

而現在 我們全變成了大地的塵灰

 

Don’t you ever say I just walked away

你難道沒說過 叫我離去

I will always want you

但我總會在你身邊

I can’t live a lie, running for my life

我不能活在謊言中 為了生活到處奔波

I will always want you

但我會在你身旁

 

I came in like a wrecking ball

我有如鐵球般沖來

I never hit so hard in love

我曾未為了愛情 那麼心痛

All I wanted was to break your walls

我想做的 只是想打破你的心房

All you ever did was break me

但你 從來只有傷害我

I came in like a wrecking ball

我有像鐵球般 沖來

Yeah, I just closed my eyes and swung

耶 我閉上了眼 擺盪著自己

Left me crouching in a blaze and fall

讓我砸入火坑 讓我墜落

All you ever did was break me

但你 從來只有傷害我

Yeah, you wreck me

是呀,你使我心痛

 

I never meant to start a war

我永遠不指望的是 跟你爭吵

I just wanted you to let me in

我想要的 只是看進你心房

And instead of using force

以取代 那種佔有慾

I guess I should’ve let you in

我也該承認 我該對你坦誠

I never meant to start a war

我永遠不指望的是 跟你爭吵

I just wanted you to let me in

我想要的 只是看進你心房

I guess I should’ve let you in

我想 當初 也該讓你進我心房

 

Don’t you ever say I just walked away

你難道沒說過 叫我離去

I will always want you

但我總會在你身邊

 

 

I came in like a wrecking ball

我有如鐵球般沖來

I never hit so hard in love

我曾未為了愛情 那麼心痛

All I wanted was to break your walls

我想做的 只是想打破你的心房

All you ever did was break me

但你 從來只有傷害我

I came in like a wrecking ball

我有像鐵球般 沖來

Yeah, I just closed my eyes and swung

耶 我閉上了眼 擺盪著自己

Left me crouching in a blaze and fall

讓我砸入火坑 讓我墜落

All you ever did was break me

但你 從來只有傷害我

Yeah, you wreck me

是呀 你使我心痛

Yeah, you wreck me

是呀 你使我心痛

-------------------------------------------------------------------

2014.02.02

arrow
arrow
    全站熱搜

    Vivian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()